12 Aralık 2016 Pazartesi

Yeni G30 BMW 5 Serisi'ndeki Teknolojik Yenilikler ve Motor Seçenekleri



Yeni G30 gövde kodlu BMW 5 Serisi'nin Türkiye giriş tarihi yaklaştıkça hakkındaki bilgiler de artmaya başladı. Biz de her fırsatta gelen bilgileri sizlerle paylaşmaya çalışıyoruz. Zaten her geçen gün showroom trafiğinde daha çok "Ne gibi değişiklikler olacak?" sorularına maruz kalıyoruz artık. Bildiğiniz gibi önceki konularımız olan "Yeni BMW 5 Serisi (G30)" ve "Yeni G30 BMW 5 Serisi ile ilgili yeni bilgiler var!" içeriklerinde dilimiz döndüğünce sizlerle çeşitli bilgiler paylaşmıştık. Bu konumuzda da yeni G30 gövde kodlu BMW 5 Serisi'ndeki teknolojik değişiklikler ve donanımlar hakkında bilgi vermeye çalışacağız. Hatta biraz biraz da motor seçeneklerine değineceğiz. Çünkü Türkiye pazarı için gelecek olan motor seçenekleriyle ilgili bilgiler de gelmeye başladı.


Yeni G30 BMW 5 Serisi ile hayatımıza girecek olan ilk değişiklik, daha önce 1 Serisi, 2 Serisi, 3 Serisi, X1 ve 7 Serisi'nden de hatırlayacağımız led ön farlar ve led sis farları olacak. Bildiğiniz gibi mevcut F10 gövde kodlu 5 Serisi otomobillerde bi-xenon farlar kullanılıyor. (Bi-xenon ve Led farlarla ilgili detaylı bilgiye şuradan ulaşabilirsiniz.) Böylece otomobilin yüzü tamamen değişecek ve yüz hatları G11/G12 kodlu 7 Serisi'ne çok daha fazla benzeyecek. Tabii ki led farlarla birlikte, BMW otomobillerde her zaman alışmış olduğumuz Angel Eyes halkalar da yerini sağdaki görselde olduğu gibi yarım dairelere bırakacak. Yeni G30 BMW 5 Serisi'ndeki iç aydınlatmalar ise yine G11/G12 7 Serisi'nde olduğu gibi 3 ana, 6 ara renk seçeneğiyle isteğinize göre değiştirilebilecek. 

Başka bir teknoloji de BMW'nin literatüre "Air-Vent" ve "Air Curtain" olarak işlediği, dilimizde net bir karşılığı olmayan ve aerodinamik yapıyı oldukça etkileyen bir sistem. Air-Vent olarak tabir edilen sistem, G11/G12 7 Serisi'nden aşina olduğumuz, BMW'nin ön böbreklerinde bulunan kapakçıklardır. Bu kapakçıklar, normal şartlarda ön böbrekleri tamamen kapatıyor. Motor, yeterli sıcaklığa ulaştığında ise bu kapakçıklar açılıyor ve böbrekler alıştığımız BMW görüntüsüne ulaşıyor. Air Curtain ise ön led sis farlarının yanında bulunan hava kanalından alınan havanın ön çamurluklar ağzında bulunan çıkışlardan tahliye edilerek otomobilin rüzgar direncinin azaltılması sağlanmıştır.


Artık BMW ile özdeşleşmiş bir ses sistemi markası olan Harman-Kardon ise BMW için en üst segment ses sistemi olmaktan çıkıyor. Çünkü artık dilerseniz opsiyonel olarak Bower&Wilkins surround ses sistemi alabileceksiniz. Tıpkı G11/G12 7 Serisi'nde olduğu gibi!

Otomobilinizi kullanırken dinamik değişimler sağlayan sürüş deneyimi şalterleri ise Eco Pro, Comfort, Sport ve Sport Plus sürüş modundan ibaret olmaktan çıkacak. Bu sürüş modlarına ek olarak otomobilin süspansiyonlarını pamuk kıvamına getirebilecek olan, G11/G12 7 Serisi'nde tamamen patronun ve sürücünün konforunu maksimize etmeye odaklanan Comfort Plus sürüş modu ve sadece size özel, sizin sürüş stilinizi ve gaz tepkilerinizi sürekli olarak izleyen, süspansiyonların ve direksiyonun sertliğini, gaz tepkilerini size göre otomatik olarak ayarlayan Adaptive sürüş modu da Yeni G30 5 Serisi'nde sunulacak yeni özellikler arasında.

Bir başka donanım da otomobilin iç havasını zaman zaman değiştirecek olan yine G11/G12 7 Serisi'nden anımsayacağımız araç içi parfümü olacak. Yeni G30 5 Serisi otomobilleri satın aldığınızda otomobilin içinden dört farklı koku seçeneği bulunacak. Bu kokuları bittikçe yetkili servislerden temin edebilirsiniz. Bu dört farklı kokudan iki tanesini ön torpido gözünde bulunan kartuşlara takarak otomobilinizin iç havasını zevkinize göre belirleyebileceksiniz. Sırf bu özellikten dahi çift bölgeli otomatik dijital klima ünitesinin ve orta konsolda bulunan bilgi ekranının dokunmatik olarak geleceği çıkarımını yapabiliriz.

Eee bu kadar olağan donanımdan sonra artık işin biraz daha teknolojik kısımlarına gelmenin vakti geldi sanki. Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde yarı otonom sürüş mümkün olacak. Otomobilde bulunan radar sistemleri sayesinde otomobil, şeritleri takip edebilecek. Halihazırda bulunan çarpışma uyarı sistemi, yaya algılama sistemi, yanal çarpışma önleyici sensörler ve çevre görüş kamera sistemleri de bu özelliğin aktif olarak çalışması için destek olacaktır. Hatta öyle ki yol üzerinde "Girilmez" tabelası olan bir yöne veya ters yöne girerseniz dahi otomobil tabelayı algılayıp size yanlış yönde olduğunuza dair bir uyarı gönderecektir. Tabiiki Türkiye'deki yol şartları ve yol çizgilerinin düzgün olmaması nedeniyle bu özellik efektif olarak çalışamayabilir. Bu özelliklerin tamamı "Intelligent Safety" donanımının bir parçası aslında. Intelligent Safety ise üç kademeli olarak kontrol edilebiliyor. Dilerseniz tüm güvenlik sistemlerini açabileceğiniz -ki önerilen seçenek budur- "All On", isteğinize göre size özel ayarlayabileceğiniz "Individual modu" ve son olarak hemen hemen tüm ekstra güvenlik sistemlerini devre dışı bırakan "All Off" seçenekleri arasından karar verebilirsiniz.

G11/G12 7 Serisi'nde bulunan ve BMW fanları tarafından oldukça beğenilen, rakip markaları kıskandıran ekranlı anahtar sistemi ve uzaktan park özelliği de Yeni G30 BMW 5 Serisi'nin öne çıkan özelliklerinden. Böylece anahtar üzerinden otomobilin mevcut durumunu, kaç kilometrelik yakıt kaldığı, kapıların ve farların açık mı kapalı mı olduğu kontrol edebileceksiniz. Ayrıca şu anda Connected Drive'ın bir fonksiyonu olan "Uzaktan erişim sistemleri" opsiyonuyla sunulan ve otomobilin bağımsız havalandırma sistemlerini önceden çalıştırmanıza yarayan sistemi de ekranlı anahtar yoluyla oturduğunuz yerden devreye sokabileceksiniz. Uzaktan park etme özelliği ise otomobillere biraz ilginiz varsa internette kesin denk gelmiş olmanız gereken bir sistem. Bu özellik sayesinde otomobilin içinde olmasanız dahi uzaktan otomobili çalıştırıp ileri-geri hareket ettirerek park etmeniz mümkün. Tabii ki BMW, sokaklarda otomobillerini yanlarında gezdiren insanlar türemesin diye bu özelliği sadece dokuz metre ileri-geri hareket edebilecek şekilde ayarlamış. Aynı zamanda bu özelliği kullanabilmeniz için otomobilin 1,5 metre çapında bir konumda olmanız gerekiyor. Bu şartlar sağlandığında otomobili uzaktan çalıştırıp park edebiliyorsunuz. Ayrıca otomobil hareket esnasında 2,5 dereceye kadar manevra da yapabiliyor. Canlı-cansız herhangi bir engelle karşılaştığında ise ani bir fren yapabiliyor.

Yine G11/G12 7 Serisi'nde bulunan ve sürücünün el hareketlerini algılayarak çeşitli komutlar verebilmenizi sağlayan "Gesture Control" sistemi de Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde bulunan özellikler arasında. Bu sayede gelen telefon çağrılara cevap verebilir veya gelen çağrıları reddedebilirsiniz. Ses yükseltip kısabilirsiniz. Ya da CD/Radyo/USB/Aux arasında tek hareketle geçiş yapabilirsiniz.

Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde ayrıca kablosuz şarj özelliği de bulunacak. Bu sayede kablo kalabalığı olmadan hem akıllı telefonunuzu hem de ekranlı anahtarınızı şarj etmeniz mümkün. G11/G12 7 Serisi'nde ön kol dayamanın içinde bulunan kablosuz şarj ünitesi, Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde bardaklık kısmında bulunacak. Böylece telefonunuzdan göz temasını kesmeniz gerekmeyecek :) Aynı zamanda Microsoft Exchange özelliği sayesinde e-maillerinizi de ortada bulunan bilgi ekranından sürekli olarak kontrol edebileceksiniz. Artık "İnternet paketim bitti" gibi bir derdiniz olmaması için Yeni G30 BMW 5 Serisi bir Wifi Hotspot noktası işlevi görebiliyor. Böylece maksimum 5 cihaza kadar internete bağlanmanız mümkün. Bu özelliği, otomobille beraber sunulan entegre sim karta borçluyuz elbette :)

Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde benim en çok dikkatimi çeken özellik ise otomobili park ettiğiniz zaman otomobilin etrafını üç boyutlu olarak görebilmenizi sağlayan donanım oldu. Bu aşamada çevre görüş kamerası aktif olarak otomobilin çevresinin görsellerini akıllı telefonunuza gönderiyor. Eğer sizin de aklınız, park ettikten sonra benim gibi otomobilinizde kalıyorsa bizim gibiler için en güzel özellik bu. :)


Eveeet... Gelelim herkesin merakla beklediği konu olan motor seçeneklerine. Başlangıç için 1.600cc benzinli veya dizel motor olmayacağı artık kesinleşti. 1.600cc motorların 2017 Temmuz gibi Türkiye pazarına gireceği söylentisi dolaşıyor. Ancak ben yine de 2018 yılını bulacağı taraftarıyım. Çünkü BMW, yeni bir 1.500/1.600cc motor geliştirmeye çalışıyor. Her ne kadar bu süreçte sona gelinse de reel bir adım atılması için 2018 yılı beklenebilir diye düşünüyorum. Her zaman olduğu gibi Türkiye'ye öncelikli olarak büyük motor hacmine sahip otomobiller giriş yapacaktır. Türkiye pazarında kullanılacak motor seçenekleri ise şöyle:

  • 5.20d: 5.20d seçeneğinde kullanılan motor, mevcut gövde olan F10'dan tanıdığımız 2.000cc 4 silindir Twin Power Turbo. Bu motor 190 beygir güç ve 400Nm tork üretebiliyor. Şanzıman olarak ise yine 8 ileri Zf marka steptronic şanzıman kullanılıyor. Her ne kadar motor aynı olsa da otomobilin ağırlığının F10 gövdeden daha düşük olması nedeniyle 0-100km hızlanması 0,4 saniye daha iyi. Yakıt tüketimi ise sabit. Burada bir sürpriz yok.
  • 5.30d xDrive: 5.30d xDrive; adının sonundaki "xDrive" ibaresinden de anlaşılacağı gibi ağabeyi 5.25d xDrive'ın yeni versiyonu olarak karşımıza çıkacak. 5.30d xDrive, 3.000cc 6 silindir Twin Power Turbo motor kullanıyor. Bu motor 265 beygir güç ve 620Nm tork üretebiliyor. Şanzıman olarak 8 ileri ZF marka steptronic şanzıman kullanılıyor. Otomobilin 0-100 hızlanması, F10 5.25d xDrive modeline göre 1,6 saniye daha başarılı. Ancak motor hacminin 3.000cc olması nedeniyle F10 5.25d xDrive kadar trafikte görebileceğimizi zannetmiyorum. Yeni ÖTV kanunuyla beraber bu otomobil, %160 vergi dilimine giriyor. Bu da anahtar teslim fiyatını çok yükseltecektir.
  • 5.30i: Türkiye pazarına girecek ve yollarda en sık rastlayacağımız son motor seçeneği ise 5.30i. Aslında bu motor seçeneğini de güncel F30 LCI 3.30i ve F32 4.30i modelinden tanıyoruz. 5.30i; 2.000cc 4 silindir Twin Power Turbo motora sahip. Bu motor, 252 beygir güç ve 350Nm tork üretebiliyor. Şanzıman olarak 8 ileri Zf marka steptronic şanzıman kullanılıyor.

Bildiğiniz gibi yakıt tüketim değeri olarak fabrika verilerini paylaşmaktan çok haz etmiyorum. Bu nedenle yakıt tüketim değerlerini, otomobilleri kullandıktan sonra ekleyeceğim. Fiyat aralığıyla ilgili ise 2017 başına kadar net bir bilgi gelmeyecektir.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :