11 Ağustos 2016 Perşembe

Yeni BMW 3 Serisi (G20)



BMW'nin satış adetleri konusunda lokomotifi sayılabilecek modeli 3 Serisi'nin güncel gövdesi F30, bilindiği üzere 2015 yılında küçük bir makyaj operasyonu geçirmişti. Her ne kadar mevcut gövde beğenilse de yeni Mercedes-Benz C-Class ve yeni Audi A4'ün başarılı gövde değişimlerinden sonra BMW'den ilk hamle geldi. Rakip markaların atakları üzerine BMW, G20 gövde kodlu yeni 3 Serisi'nin test sürüşlerini erkene çekti ve dünyaca ünlü Nürburgring pistinde test sürüşlerine başladı.

Yeni G20 3 Serisi'nin kamuflajlı fotoğraflarından, yeni G30 5 Serisi'ne oldukça benzer hatlara sahip olduğunu söylemek mümkün. G30 5 Serisi'nin de G11/G12 7 Serisi'ne benzetileceğini daha önceki konularda paylaşmıştık. Görünen o ki, Audi'nin başlattığı, Mercedes-Benz'in de devam ettirdiği "Matruşka bebek" furyasına BMW de uyacak. Bu sayede markalar, üretim maliyetlerini çok daha aşağı çekebiliyorlar.
         
Yeni G20 3 Serisi'nde tasarım adına ağır bir değişiklik beklenmiyor. Geçmişten bugüne 3 Serisi müşterilerinden sıkça şikayet alan arka diz mesafesi sorununun da yeni G20 3 Serisi ile çözüme ulaşması bekleniyor. Otomobilin uzunluğunun ve genişliğinin bariz bir şekilde arttığını söylemek mümkün. Yukarıda da bahsettiğim gibi, otomobillerin aynı platformdan çıkması nedeniyle yeni G20 3 Serisi'nde de G11/G12 7 Serisi'nde kullanılan alüminyum/karbon fiber şasi kullanılması bekleniyor. Karbon fiberin avantajı, çelikten 4.5 kat daha hafif olmasına rağmen 3 kat daha dayanıklı olmasıdır. Bu sayede otomobilin ağırlığını düşürmek daha mümkün olabiliyor.

Yeni G20 3 Serisi'nin iç tasarımında gösterge paneli ve vites topuzu dışında göze çarpan bir değişiklik bulunmuyor. Gelişmiş gösterge panelinde kullanılan dijital ekranın, hatırı sayılır şekilde büyümesi en dikkat çekici detay. Bir ihtimal de F10 5 Serisi'nde kullanılan -halk arasında "hayalet ekran" olarak tabir edilen- çok işlevli gösterge panelinin bir benzeri 3 Serisi'nde gelebilir.

Motor ve performans açısından şimdilik net bilgi olmasa da 1.500cc benzinli ve dizel motorların güçlendirilmiş versiyonlarının kullanılması gündemde. Bu motorların, hali hazırda 1, 2, 3, 4, 5, X1 ve X3 modellerinde kullanılan 1.500-1.600cc motorlardan farklı olarak PSA Group çatısı altında değil, BMW'nin kendi bünyesinde üretilen motorlar olacaktır. Son zamanlarda alıcılar tarafından sık sık sorulan "3.20i ED motoru artık üretilmeyecek mi?" sorusunun cevabı belki de bu olabilir. Çünkü 3.20i ED, 5.20i ve X3 sdrive20i modellerinde kullanılan 1.600cc 4 silindir 170 beygirlik Twin Power Turbo motorlar, PSA Group çatısı altında üretilen motorlardır.

Yeni G20 3 Serisi'nin lansmanının 2017 sonlarına doğru yapılarak, 2018 başlarında satışlarına başlanması planlanıyor. Yeni G20 3 Serisi ile ilgili gelişmelerde tekrar bilgi vermeye çalışacağım.

NOT: Konu içerisinde bulunan görseller, yeni G20 3 Serisi kamuflajlı test sürüşlerinin sonradan render'ı alınmış halidir.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :