5 Ocak 2017 Perşembe

Bir Efsanenin Daha Sonuna Geldik... F30 3.20i ED'nin Üretimi Sonlandırıldı!



Gün oldu devran döndü, her güzel şey gibi BMW'nin bir efsane motorunun daha sonuna geldik! Daha önce de BMW 3 Serisi (F30/F30 LCI) başlığında övgülerle bahsettiğimiz 3.20i ED'nin üretimi sonlandırıldı. 

Bu kararın alınmasındaki en önemli neden ise BMW'nin, 3.20i ED'nin motorunu üreten PSA Group ile sözleşmesinin sona ermesi olarak biliniyor. Yerine ise hangi motor seçeneğinin geleceği henüz bilinmezliğini koruyor. En yakın ihtimal olarak yerini 1.500cc'lik üç silindirli ve 170 beygirden daha fazla güç üretecek bir motora bırakması bekleniyor. Peki 3.20i ED'nin gönlümüzde bu kadar yer etmesinin nedenleri neydi?

Herşeyden önce 1.600cc motora sahip olduğu için BMW 3.20i ED düşük vergi dilimine giriyordu. Bu nedenle fiyat/performans orantısında oldukça makul bir model olarak ön plana çıkıyordu. Türkiye pazarına ilk olarak 2013 yılında sunuldu ve 2015 yılında makyaj gördü. BMW 3.20d'in 70.000TL altında bir bedelle kendisine showroomlarda yer açan 3.20i ED, gücünü 4 silindirli Twin Power Turbo motordan alıyordu. Bu motor, 170 beygir güç ve 250Nm tork üretebiliyordu. 0-100km hızlanmasını ise sadece 7,6 saniyede tamamlayabiliyordu. Sözkonusu ara hızlanmalar olduğunda dahi gücü her zaman ayağınızın altında bulabileceğiniz bir modeldi. Geçmişten günümüze kadar dilden dile gelmiş "1.600cc motorlu BMW'ler yürümüyor yeaa" algısını yıkmamızın miladı sayılabilecek bir otomobildi. Şehir içi kullanımında yol bilgisayarında 8lt/100km verisini hiç zorlanmadan çıkarabilen; konu şehir dışı olduğunda ise dizelleri aratmayan bir yakıt performansıyla sadece 5lt/100km veriye sahip. Öyle ki takvimler 2012-2013 yılını gösterdiğinde BMW Showroomlarında elinizi sallasanız 3.20d modeline çarpardı, benzinli motor seçenekleri ise nadiren görülürdü. 3.20i ED piyasaya çıktığında ise bu durum tam tersi bir hal aldı ve ürün tanıtımlarımızda 3.20d gösteremez olduk. Sanıyorum nasıl bir modelle karşı karşıya olduğumuzu anlatabilmişimdir. :)

Donanım seçeneklerinde ise -sıkı takipçilerim bilirler- 40th Year Edition paketini tek geçiyorum. Bu paket ise sadece 2015-2016 yılları arasında, paketin adından da anlaşılabileceği şekilde 3 Serisi'nin 40. yılına özel olarak üretildi. Bu paket o kadar çok beğenildi ki üretimine 3 Serisi'nin 41. yılında da devam edildi ve kapanış yapıldı. Bu pakette, M Plus paketinin üzerine ısıtmalı koltuklar, 14 hoparlöre sahip Harman-Kardon müzik sistemi, profesyonel navigasyon sistemi ve dakota gerçek deri döşeme gibi donanımlar ekleniyor ve ortaya ağzına kadar dolu dolu bir 3.20i ED modeli çıkıyordu. Bu kadar donanıma sahip olabilmenin bedeli ise 35.000TL kadardı. Peki böyle bir paket olmasaydı ve donanımları tek tek eklememiz gerekseydi? O zaman karşımıza yaklaşık 100.000TL'lik bir ek donanım faturası daha çıkacaktı. İşte bu yüzden 40th Year Edition paketi de çok beğenildi. Hatta 40th Year Edition donanımına o kadar kafayı takmıştım ki borca girip bir tane garaja kapatmayı bile planlamıştım. :) Çünkü ileride kesinlikle klasikler arasında yerini alacağına inanıyorum.

Köprüden önce son çıkış olarak BMW 3.20i ED almak için elinizi biraz çabuk tutarsanız şimdilik Borusan Oto stoklarında 2016 model 3.20i ED otomobiller mevcut.

3.20i ED gibi bir seçeneğin bittiğine üzülmüyor değilim ancak neyse ki BMW'de gelenlerin gidenleri aratmadığını biliyorum. 3.20i ED gibi efsane bir seçenekten sonra çok daha iyi bir motor seçeneğinin sunulacağını umuyorum.


Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :