25 Mayıs 2016 Çarşamba

BMW 5 Serisi (E34)




BMW'nin 1988-1996 yılları arasında ürettiği, benim de kısa bir dönem kullanma imkanı bulduğum, üretildiği dönemlerde güvenlik donanımları nedeniyle birçok ödül alan ve çağının en zarif otomobillerinden biri sayılan BMW E34 gövde 5 Serisi ile karşınızdayız.

Gerçekten de zamanın şartları göz önünde bulundurulursa gerek tasarım açısından, gerekse donanım açısından hayli doyurucu özelliklere sahipti. Her zaman bir "Ağır Abi" havası vardı üzerinde. Ülkemizde vergisinden midir yoksa yeterli performansı sunduğundan mıdır bilinmez, en çok tutulan motor seçeneği 5.20i modelidir. Bunun altındaki ve üzerindeki motor seçeneklerini trafikte nadiren görebilirsiniz. (Ve hatta ben henüz birer tane 5.25 ve 5.30 modeli dışında görmedim.) Açıkça söylemek gerekirse, tasarım olarak iç-dış her yerini beğenip de daha uzun süre kullanmamamın sebebi, biraz daha görselliğe verdiğim önemden kaynaklı sanırım. Zira otomobilin arka tasarımı, bana oldum olası BMW gibi gelmemiştir. Ve hatta bu kadar keyifli bir sürüşe ve -benim nezdimde- arka tasarım hariç güzel de bir tasarıma sahipken sadece bu sebeple 5 serisi yerine, 3 serisi E36 gövde tercih etmiştim. Pişman değilim. :)


Yukarıda da bahsettiğim gibi kullanma imkanı da bulduğum 5.20i modeli hakkında birkaç bilgi vermek istiyorum. Otomobil 2.000cc 6 silindirli motora sahiptir. Bu motor 150 beygir güç ve 190Nm tork üretebiliyordu. Kullanım esnasında bu gücün tamamını, koltuğunuzda keyifle otomobili kullanırken hissedeceğinizin garantisini verebilirim. Hatta öyle ki bu modeli kullanma imkanı bulduktan sonra ağzımdan dökülen ilk kelimeler "Bir dahaki otomobilimi kesinlikle 2.000cc, 150 beygir seviyesinde ve mümkün olduğunca donanımlı almalıyım." olmuştur. Bunu söylerken bile ağzımın kulaklarımda olduğunun farkındaydım. :) Otomobilin tamamen şans eseri, zorlanmamış olması, tüm parçalarının orijinal olması ve oldukça donanımlı bir otomobil olması nedeniyle bu keyif katlanarak artmaya devam ediyordu. Kalkışlarda hiç zorlanma yaşatmazken, yüksek hızlarda da yolu hissettirmemesiyla hem sürüş konforu hem de güven veriyordu. İşin ilginç tarafı bu sürüş keyfini, turbo beslemesinden yoksun bir şekilde vermesiydi. Zaten böyle bir otomobilde bir de turbo besleme olsa herhalde tadından yenmezdi.

Otomobil 460lt bagaj hacmine sahiptir. 0-100km hızlanmasını 10.6 saniyede tamamlayabiliyor. Eh tabii ki yukarıda saydığım tüm mutlulukları yaşatmasının da bir bedeli olmalıydı. Otomobilimizin şehir içi kullanım verisi yaklaşık 13-14lt/100km civarında çıkıyordu. Ama zamanın "Ağır Abi"lerini çok da sarstığını söyleyemem. :)

Başladık iç tasarım neredeyse yazının sonuna geldik hala iç tasarım. Eh bu konuya değinmeden konuyu kapatmak doğru olmaz. :) Bilen bilir! Zaten BMW'nin gerek iç tasarımda, gerekse dış tasarımda kemikleşmiş bölgeleri vardır. Bu bölgeleri 5 serisinde de görmek mümkün. Yine sürücü odaklı bir kokpit, yine misafirlerine üst düzey konfor sağlamak için dizayn edilmiş koltuklar ve kolçaklar ve yine sadeliğinden ödün vermeyip bir yandan da göz doldurmayı başarabilen klasik BMW iç tasarımı... Tüm bu klasik özellikler dışında dikkatlerden kaçmayan yegane şeyler, yine dönemin otomobilleriyle yapılan karşılaştırmada rakiplerini yerden yere vuran bir malzeme kalitesi görmek mümkün. Kaliteli bir dünyaya adım attığınızı hissettirebiliyor.

Yedek parça konusunda bir problem yaşayacağınızı düşünmüyorum. Şanzıman tercihi konusunda ise benim kullandığım model otomatik olduğu için ve tadını çıkartabildiğim için benim önerim iyi bir kontrolden sonra otomatik vitesten yana olacaktır.

Sizin de aklınızdan bir E34 BMW almak geçiyor ama bir türlü cesaret edemiyorsanız, bence bu yazı sizin için ilk adım olabilir. Şiddetle tavsiye ediyorum. Siz de hakettiğiniz konfora ve sürüş keyfine kavuşmak istiyorsanız, hemen E34'ün koltuğuna kurulun ve kontağı çevirin. Sırf motorun koparttığı yaygara ve 6 silindirin gücü bile sizi mest etmeye yetecektir. 

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :