24 Mayıs 2016 Salı

BMW 3 Serisi (E90)



BMW fabrikasından çıkan en muallak modellerden biri olmasıyla bilinir. Çünkü motor seçenekleriyle ilgili fazlasıyla geri bildirim mevcuttur. Birçok farklı motor seçeneği sunulmasına rağmen bu çeşitlilik bir yandan da dezavantajlar sağlamıştır. Biz yine en çok gündemde olan modelleri inceleyeceğiz. Tasarım açısından da toplumun bir kesiminden beğeni alan, farklı bir kesiminin de eleştirilerine hedef olan bir gövdedir.

Her gövdede olduğu gibi bu gövdede de en kötü şana sahip motor seçeneği 3.16i modelidir. Eski müşterilerimden de sık sık şikayet aldığım, bununla beraber otomobilin performansını da bildiğim için pek fazla yorumda bulunamadığım ve hak vermek durumunda kaldığım 3.16i, aldığım şikayetler sonucunda hantallığıyla ün yapmıştır. Çoğu kişinin performans beklentisiyle satın almasına rağmen bekleneni verememiştir. Bu hayal kırıklığının en bariz nedeni, hepimizin de tahmin ettiği gibi BMW'nin atmosferik motorda ısrar etmesi ve turbo besleme sağlamaması olmuştur. Tabiiki gövde ağırlının da etkisi var. 1.600cc 4 silindirli motora sahip 3.16i modeli, 116 beygir gücü ve 155Nm tork üretebiliyor. Bununla beraber yaklaşık 15-16lt/100km şehir içi yakıt tüketimine sahip olduğunu da söylemekte fayda var. Malum, gaz pedalına basmadığınız sürece sürüşten keyif almak pek mümkün olmayacaktır. Satın almayı düşünenler bunları gözönünde bulundurarak harekete geçerse hayal kırıklığı yaşamamış olacaktır. Otomobilin 0-100km hızlanması ise 13.4sn seviyelerinde..


3.18i modelinde bu tablo biraz olsun iyileştirilmiş, ama biraz! Buna rağmen ilginçtir Türkiye pazarında ağırlıklı olarak 3.16i, 3.20i ve 3.20d görebilirsiniz. 3.18i modelinin pek esamesi okunmaz. Bu seçenek, 129 beygir ve 180Nm tork üretebilen, 2.000cc hacminde 4 silindirli motora sahiptir. 0-100km hızlanma verisi, kardeşi 3.16i'den yaklaşık 3.4 saniye daha iyi ve kabul edilebilir bir düzeyde denilebilir. Şehir içi yakıt tüketimi ise 11.5-12lt/100km seviyelerindedir. Ancak yukarıda da bahsettiğim sebepten Türkiye pazar dağılımı nedeniyle ikinci el satışında, diğer seçeneklere göre biraz daha ağır kalabileceği ihtimaller dahilinde.

3.20i modeli, nihayet artık BMW'nin bu gövdede, üzerinde konuşulmaya değer bir motor eklediği bir otomobil olmuştur. 2.000cc 4 silindirli motora sahiptir. Bu motor, 150 beygir güç ve 200Nm tork üretebilecek kapasitededir. Bu kadar iyi değerlere rağmen hala turbo beslemeden söz edemiyoruz. Yine çok noktalı enjeksiyon sistemi tercih edilmiş. 0-100km hızlanmasını, az önceki tüm negatif yorumları silecek derecede 8.5 saniyede tamamlayabiliyor. Şehir içi yakıt tüketimi ise yaklaşık 11lt/100km seviyelerinde. Bu veriler yardımıyla, bu modeli kesinlikle sıralamaya dahil etmekte fayda var.

Gelelim yıl 2016 olmuşken, BMW showroomlarında F30 LCI gövdeler sergilenirken hala adından söz ettirmeyi başarabilen 3.20d modeline... BMW'nin sonunda bu modelde turbo kompresör kullanmasının etkilerinin hala devam ettiği bir gerçek. Tabii ki bu kadar ünün üzerine hala da yeni gövde F20 1 serisi ile yarışan fiyatları olduğunu söylemeliyim. (Siz bir galeyanla internette alım araştırması yapmadan önce :) ) 2.000cc hacminde 4 silindirli motora sahip bu canavar, makyajsız F30 3 serilerinin bile 184 beygir güç ürettiği göz önünde bulundurulursa gayet iyi olan, 177 beygir güce ve 350Nm tork değerine sahiptir. 0-100km hızlanmasını benzinli kardeşi 3.20i'ye nazaran sadece 0.2 saniye daha kısa sürede tamamlayabilmesine rağmen, yakıt tüketiminin aynı oranda olmaması 3.20d modelini cazip kılan özelliktir. Şehir içi yakıt tüketimi yaklaşık 8lt/100km'dir. Şehirlerarasında ise tabiri caizse "koklayan" bir tüketim değeri olan 5lt/100km tüketime sahiptir. Tabii bu verileri yakalamanız için 2008 modelden itibaren makyajlı (LCI) gövdelere bakmanız gerekiyor. Gelgelelim makyajsız gövdenin değerleri de makyajlı gövdeden, performansı ve tüketimi aman aman etkileyecek bir düzeyde değil.

Gövde genelinde iç tasarımı incelediğimizde, açıkçası önceki gövdenin (E46) iç tasarımını daha çok beğendiğimi söylemekte fayda görüyorum. BMW'nin her zaman sürücü odaklı ve sadelikten yana bir iç tasarıma sahip olduğu bir gerçek. Ama E90 gövdede, gerek kaplamalar açısından, gerek kokpitin doluluğu açısından, gerekse direksiyon tasarımları açısından bu sadeliğin biraz fazla abartıldığını düşünüyorum. Bu durumdan sizi kurtarabilecek tek seçenekse sanıyorum ekranlı bir E90 sahibi olmak... Bu ekran her ne kadar Türkçe dil desteği içermiyor olsa ve günümüzde kullanılan bilgi ekranları kadar fonksiyonel olmasa da, orada, kokpitin üzerinde yerleştirilmiş olması bile ciddi anlamda göz doygunluğu sağlayacaktır.

Sözün özü; tasarım, performans ve tüketim açısından değerlendirdiğimizde biraz da maddiyat öne çıkıyor. Eğer alım gücünüz varsa ilk tercihinizin 3.20d seçeneğinden yana olmasında fayda var. İkinci tercihimiz ise 3.20i'den yana. Daha düşük motor seçeneklerini düşünüyorsanız ya bir kere daha düşünün, ya da performans ve yakıt tüketimi bakımından bir beklenti içine girmeyin :)

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

11 yorum :

Unknown dedi ki...

Ekonomik durumlardan dolayi 320d 2011 model bir aracla ilgileniyorum fakat arac pert kayitli duzgun toplanmis gorunuyor km.olarak orjin 132 bin de sizce fikriniz nedir

Unknown dedi ki...

Bende var yuzbinde 2litre benzinli 2010 arabalardan soguttu beni tamircilerle arkadas oldum hayatimda aldigim en kotu araba ve gordugum parca pahali zincir problem buji bobin cok sorunlu araba bmw

Merakedenbiri dedi ki...

3.16i e90 2009 almayı düşünüyorum masraf olarak çok yorar mı

Unknown dedi ki...

190.000 de 2 parca degisenli 16.000 hasar kayitli 2006 model bmw e90 almayi dusunuyorum motoru hantal diyorlar ve eger bu arabayi alirsam nerdeyse paramin hepsi krediye gidecek extra masraf yapamayacak durumda olacagim dikkat etmem gereken püf noktalari hakkında yardimci olur musunuz lutfen

Unknown dedi ki...

Yaklasik 5 yildir bmw grubu kullaniyorum e46 dan cok memnundum sattim ve 2 yil once arladasimdan e90 320d aldim hayatimda verdigim en dogru karar budur diye düşünüyorum kulaktan solma bilgilerle konusmayin alin ve keyfini çıkarın e90 dizel candir

Aykut dedi ki...

3.20d 2008 model aracın motor aksamınıb çok hassas olduğu, alüminyum vb. Malzemeden yapıldığı bu nedenle en ufak sıkıntıda üst kapak arızası vereceği yönünde dönüşler aldım.ne kadar doğrudur

Unknown dedi ki...

2008 ve 2010 arası premium m sport kasalarda adaptif şase var mı. Eco Comfort ve sport sürüş tercihi yapılabilen modeller hangileridir. Hangi yıl üretimidir.

Ömer Dalan dedi ki...

Merhabalar bı sorum olacaktı acil cevaplarsanız sevinirim günümüz şartlarına göre araba piyasası çok yüksek ve ilk defa artık BMW ye binmek istiyorum bı arac buldum BMW 318i E90 2006 model sanrufsuz 258000 de 66000 de pazarlık yaptım sizce alınır mı yardımcı olursaniz sevinirm ilk defa BMW kullanicisi olarak pisman olmak istemiyorum nakitim de anca bu kadar cikabiliyo

Adsız dedi ki...

Usta falan değilsiniz. Uzman hiç değilsiniz. Kara düzen kulaktan duyma bilgiler paylaşıyorsunuz. O kadar belli ki... Mesela 3.16'nin iki farklı 3.20nin iki farklı 3.20d nin 3 farklı motor seçeneği olduğundan haberiniz bile yok. Bir yerden duymuşsunuz ki muhtemelen motor bitik, debriyaj bitik, defransiyel dağılmış bir 3.16 gitmemiş bol keseden sallıyorsunuz burada. Buyurun gelin ben de n45 3.16 var. 115 bg olan model. Otobanda 225 kmye kadar video ile paylaşabilirim gördüm sonrasına cesaret edemedim. Şiçi tüketimim de İstanbul trafiğinde benzinle 8.5 lt... Bu hacimde bir motordan ferrari performansı mı bekliyorsunuz? Bu araç sizi tatmin etmek için ne kadar gitmeli, ne kadar yakmalı külahımın uzmanı? Söyleyin de bilelim...

Yusarsif01 dedi ki...

Usta bende 316i E90 lifes edition paket 2012 model otomatik bı araç buldum da ne dersin pişman edermi performans olarak millet biraz karaliyo hantal diye ama

Adsız dedi ki...

Yüreğine sağlık kardeşim bende 57 yaşında arabadan iyi anlayan bir abin olarak yazmak istiyorum, 316 i modelleri bize Bmw kalitesinin tutumlu motoru ile sunulmuş bir araç ve bu araçtan çok yüksek performans beklememek lazım ben bu aracim ile 4.bmw oluyor ilk BMW 1994 Model 520i 24 sibabli olan idi çok memnun kaldım sonrası 1999 520 i çit vanoslu idi, sonrası 2000 model E46 316 i aldım ve şimdi 2006 E90 316i aldım .
bunları yazma sebebim performans isteyenler büyük motoru, tatminkâr sürüş isteyenler bahsi geçen küçük motoru hem az yaksın hem çok gitsin böyle bir motor daha dünya da üretilmesi.
İsteklerin sonu olmaz.
Saygılarımla