5 Haziran 2017 Pazartesi

BMW M2 (F87)



2016 yılında İspanya, Barcelona'da yapılan lansman eğitimine katılabilmek için nice yiğitlerin birbiriyle kavgaya tutuştuğu, adaletli bir seçimin yapılabilmesi için uğruna yarışmalar düzenlenen, e bu kadar kavga gürültünün olduğu bir ortamda kenara çekilip izlemeyi tercih eden ben'im haliyle eğitime katılamadığım, reklamlarında Gigi Hadid'in arz-ı endam ettiği BMW M ailesinin afacan çocuk görünümlü canavarı BMW M2 ile M otomobiller yazı dizimize devam ediyoruz. :)

Yukarıda da bahsettiğim gibi 2016 yılında satışa sunulan BMW M2, dışardan bakıldığında her ne kadar uysal bir oyuncak araba gibi de görünse, M Sport donanım paketine sahip bir BMW 2.18i Coupe gibi de görünse dikkatli gözler onun bir M canavarı olduğunu ayırt etmekte zorlanmayacaktır. Motor kaputunun hemen altında bulunan 3.000cc hacminde 6 silindirli direkt enjeksiyonlu Twin Power Turbo motor, herşeyden önce sesiyle onu kardeşinden ayırmaya yetiyor da artıyor bile. Bu oyuncak (!) tam 370 beygir güç ve 465Nm tork üretebiliyor. Bir M otomobil için az mı geldi? Bu otomobil 1.535 kilogram ağırlığa sahip ve 0-100km hızlanmasını sadece 4,3 saniyede tamamlayabiliyor. Ton başına ürettiği beygir gücü olan 241HP ise onu en güçlü M otomobilleri sıralamasında son anda ilk 10 içerisine sokmaya yetiyor. Hem de 9. sıradaki yerini koruyan E92 gövde kodlu M3'ün hemen arkasından az bir farkla. Aerodinamik sürtünme katsayısı ise 0,35cd seviyesinde. Ayrıca otomobilde, BMW tutkunlarının en büyük zaafı olan arkadan itiş sistemi kullanılıyor ki bu da daha sportif bir sürüş, daha güvenli virajlar demek.


BMW M2, BMW otomobillerden alışık olduğumuz 8 ileri tork konvertörlü Zf şanzıman yerine 7 ileri DCT şanzıman kullanıyor. Zaten fabrikanın kısıtlaması ile maksimum hızı olan 250km/h için 7 ileri şanzıman yetiyor da artıyor bile. Peki nedir bu DCT şanzıman. Bugüne kadarki yazılarımızda hiç esamesi okunmamıştı. Hemen anlatayım: Açılımı Dual Clucth Transmission olan DCT şanzıman, modifiyeci arkadaşlarımın adını daha önceden duyduğunu tahmin ettiğim Getrag şanzıman markasının bir ürünüdür. BMW dışında Hyundai, Kia, Ford gibi markalarda da kullanılan DCT şanzıman, çoğu yönden WAG Grubu'nda kullanılan DSG şanzıman ile benzer özellikler taşır. Bu nedenle kullanırken dikkat etmekte fayda var. Bu şanzımanın en önemli kullanım amacı yakıt verimliliği ve daha sportif bir sürüş. Biraz daha detayına inecek olursak DCT şanzımanlar, çift kuru tip debriyaja ve yakıt tasarrufu adına geçişleri bir elektrik motoruyla destekleyen bir akümülatöre sahiptir. En büyük avantajıyla vites değişimleri esnasında kaybedilen tork gücünün minimuma indirilmesinde oldukça etkili olmasıdır.

Yukarıda DCT şanzımanın yakıt tüketimini doğrudan etkilediğinden bahsetmiştim. Aslında BMW M2, sadece pist sürüşleri için değil günlük kullanım için de ideal seviyelerde tutulmaya çalışılmış bir otomobil. Çünkü otomobil şehir içinde normal bir kullanımla çok rahat 10,5lt/100km değerlerini yakalayabiliyor ki benim şu anda kullanmakta olduğum E46 3.18i modelinin şehir içi sakin kullanımla 11lt/100km değerini gördüğünü söylemem sanıyorum yeterli olacaktır. :)


Otomobilin dış tasarımı incelendiğinde yukarıda da M Sport donanım paketine sahip bir BMW 2.18i Coupe ile karıştırılmaya oldukça müsait olduğunu söylemiştim ama her M otomobilde olduğu gibi ön tampon kıvrımları, ön çamurluklarda bulunan BMW M2 havalandırmaları ve 4 çıkışlı egsozlar kendini ilk bakışta ele veriyor. İç tasarımda ise dikkatsiz gözler, otomobilin sahiden de bir BMW 1 Serisi veya BMW 2 Serisi olduğunu düşündürecek kadar benzer yapıya sahip. İki farkla! Birinci ayırt edici özellik hız kadranları, ikinci ayırt edici özellik ise 7 ileri DCT vitesimizin topuzu.

Yani siz de otomobilim performanslı olsun, fazla da dikkat çekmesin, gönlümün istediği gibi trafikteki afacanlarla dalga geçebileyim diyenlerdenseniz BMW M2 tam size göre. Üstelik 535.000TL'lik indirimli fiyatıyla BMW M ailesine yapabileceğiniz en uygun fiyat etiketine sahip geçiş :)

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :