2 Ağustos 2016 Salı

BMW 6 Serisi (F06/F12/F13)




BMW'nin 1976-1989 yılları arasında ürettiği, sonrasında bir süre üretimine ara verilen ve 2004 yılında tekrar üretimine başladığı, benim gözümde hem bir makam otomobili hem de bir spor otomobil ihtiyacına tam olarak cevap verebilecek G segmenti modeli 6 Serisi ile beraberiz. İnceleyeceğimiz F06, F12 ve F13 gövde 6 Serisi, 2011 yılında piyasaya çıktı. Önümüzdeki 2017 yılında da tekrar gövde değiştirmesi bekleniyor. Ancak yeni gövdeyle ilgili tek tük render görseli dışında gerek tasarımla ilgili gerek lansman tarihiyle ilgili herhangi bir resmi açıklama bulunmuyor. Sadece yeni gelecek gövdelerin G14, G15 ve G16 gövde kodlarına sahip olacağı gelen ilk bilgiler arasında.

Her ne kadar dünyada birden fazla motor seçeneği olarak satışı devam etse de, Türkiye pazarında tek motor seçeneğiyle satışa sunuldu. Bu modelin adı da 6.40d xdrive. Üç farklı karoser seçeneği bulunuyor. Bunlar; Gran Coupe (F06), Cabrio (F12) ve Coupe (F13)'dir. Türkiye pazarında en çok tercih edilen karoser ise Gran Coupe (F06) gövdedir.


6.40d xdrive, hangi karosere sahip olursa olsun teknik verileri arasında çok bir değişiklik olmuyor. Bu nedenle biz, en çok tercih edilen Gran Coupe (F06) üzerinde duracağız. Bu model, 3.000cc 6 silindirli dizel Twin Power Turbo motora sahip. Bu motoru, 313 beygir güç ve 630Nm tork üretebilen bir canavar olarak nitelendirmek yanlış olmayacaktır. Haliyle bu gücü dizginleyebilmek için son hız, 250km/h ile fabrika tarafından sınırlandırılmıştır. Şanzıman, hemen hemen her BMW modelinde olduğu gibi 8 ileri steptronic Zf marka olarak kullanılmış. Otomobildeki xdrive özelliği ise sanılanın aksine sürekli dört çeker sistemi değil, akıllı dört çeker sistemidir. BMW'nin arkadan itiş profiline uygun olarak normal şartlarda %40 ön, %60 arkadan çekişe sahiptir. Otomobil, sürüşü sürekli analiz ederek çekiş sisteminin dağıtımına otomatik olarak karar verir. Gerekli gördüğü durumlarda gücün tamamını ön veya arkaya vererek sizi saplandığınız çamurdan veya kardan kurtarabilir. Sistemin, "akıllı" dört çeker sistemi olması sayesinde hem güvenlikten ödün verilmiyor, hem yakıt tüketimi "sürekli" dört çeker sisteminde olduğu gibi yüksek düzeylerde seyretmiyor. Aynı zamanda keskin virajlarda da arkadan itiş sistemine oranla büyük avantaj sağlıyor.

6.40d xdrive Gran Coupe (F06), şehir içi gerçek tüketim verisi olarak 7.5-8lt/100km seviyelerinde bir yakıt tüketimine sahip. Şehir dışında ise bu değerler 5.5-6lt/100km seviyelerine kadar düşüyor ve otomobil dizel motorunun hakkını veriyor. 0-100km hızlanmasını ise sadece 5.2 saniyede tamamlayabiliyor. Eğer otomobile 4 kişiden fazla biniyorsanız, bu otomobil sizin için uygun olmayacaktır. Çünkü otomobilde 2+2 oturma düzeni oluşturulmuş. Yüksekten geçen şaft tüneli, otomobilin oturum alanını bu şekilde ayırmış.

Otomobilde Türkiye paketi ve M Sport olmak üzere iki farklı paket seçeneği bulunuyor. Bunun dışında iki farklı Pure Excellence tasarım paketi bulunuyor. Standart Türkiye paketine 201.000€'a sahip olmak mümkün. Donanım olarak ise; 19" hafif alaşım jantlar, ısıtmalı ön koltuklar, deri işlemeli ön panel, çok işlevli kontrol ekranı (Halk arasındaki adıyla "Hayalet ekran"), profesyonel navigasyon sistemi, ışık paketi, uzaktan erişim fonksiyonları, adaptif led farlar, elektrikli/hafızalı koltuklar, ön koltuk soğutma, connected drive fonksiyonları, ısıtmalı direksiyon, arka ve yan perdeler, soft-close (Yine halk arasındaki tabiriyle "Vakumlu kapılar"), harman-kardon stereo ses sistemi, sunroof, otomatik uzun far fonksiyonu, dinamik süspansiyon kontrolü, ısıtmalı arka koltuklar, geri görüş kamerası, ön-arka park sensörü ve elektrikli bel desteği geliyor. Standart Türkiye paketi olarak çok da alışık olmadığımız bir donanım listesi olduğunu söyleyebilirim. Kullanabileceğiniz, isteyebileceğiniz tüm donanımlar mevcut. Ve hatta kullanmayacağınız çoğu özellik bile fazladan eklenmiş durumda. Yine de "Bu kadar donanım bana yetmez!" derseniz, alabileceğiniz tüm donanımları tek tek de opsiyon olarak otomobile ekletebilirsiniz. M Sport paket almak istediğinizde ise otomobile ekstra bir donanım özelliği eklenmiyor. Sadece M pakete özel renk seçenekleri açılıyor ve otomobile M aerodynamic paket gelmiş oluyor. Bu lüksün bedeli ise yaklaşık 9.000€'luk ekstra ücrete tabii oluyor. Değer mi? Tercih tamamen sizin zevkinize kalmış.

NOT: Ağustos 2016 üretimi itibariyle Türkiye Paketi'nin adı Joy Paket olarak güncellenmiştir.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğini her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :